Compartimentul Grafica al Galeriei include o selectie din opera a zece plasticieni din Republica Moldova care s-au consacrat atat graficii de carte cat si celei de sevalet.
Arta graficii (in special a graficii de carte) cunoaste pe teritoriul actualei Republici Moldova o durata de mai multe secole. Istoria acestei arte incepe inca de la vechile manuscrise medievale, continua prin arta primelor xilogravuri tiparite din secolele XVII-XVIII, pentru a cunoaste o fundamentala diversificare pe parcursul secolului XX.
Graficienii prezenti in Galerie apartin mai multor generatii si se remarca prin optiuni artistice eterogene. Astfel, artistii generatiei mai varstnice, ce s-au format inainte de cel de al Doilea Razboi Mondial sau imediat in anii de dupa razboi si care si-au inceput activitatea in conditiile destul de vitrege ale presiunii ideologice din primul deceniu postbelic, desi au "platit obolul" artei angajate, inspirate din tematica "industriala" sau "istorico-revolutionara", au reusit, totusi, prin maiestria si talentul lor, sa depaseasca "limbajul de lemn" al artei acelei perioade si sa creeze autentice valori spirituale. Ilustratiile de carte ale lui Leonid Beleaev dedicate liricii lui Puskin, acuarelele inspirate din istoria medievala a lui Leonid Grigorasenco, portretele contemporanilor sai, realizate de Stepan Tuhari, au imbogatit considerabil patrimoniul national.
Gheorghe Vrabie si Isai Carmu, artisti ai generatiei "de mijloc" s-au format in anii 60 ai secolului XX. Ei au largit simtitor posibilitatile limbajului graficii de carte, au reusit sa impuna "prioritatea" indiscutabila a "valorii estetice" in arta grafica, pana atunci deseori eclipsata de conjuncturism si de "spiritul" necesitatilor de moment. Din aceeasi generatie de graficieni face parte si Leonid Nikitin, - absolvent al Institutului Poligrafic "Ivan Fiodorov" din Lvov.
Biografia artistica a plasticianului Mihai Brunea este destul de sinuoasa: dupa studii la Facultatea de Fizica a Universitatii de Stat din Chisinau, spre sfarsitul anilor 70, el prefera sa se dedice graficii, aducand aici spiritul de observatie a omului de stiinta, dar si ironia, burlescul si spiritul "ludic" al proprie-i individualitati.
Arta absolventului Institutului Poligrafic "Ivan Fiodorov" din Lvov, Vladimir Melnic, este o arta "camerala" ce se remarca prin lirism si prin "transcendenta" motivului initial abordat.
Metafora plastica, interesul acordat texturii foii, noile posibilitati de preparare a hartiei in scopul largirii posibilitatilor artei grafice, - iata doar cateva coordonate in jurul carora garviteaza creatia sotilor Simion Zamsa si Elena Karacentev - ambii absolventi ai Academiei de Arte Plastice din Sankt Petersburg.
Evident, ca selectia de foi grafice oferita de Galerie nu poate ingloba toate tendintele existente la etapa actuala in grafica din Republica Moldova. Dezvoltarea tehnicilor poligrafice, a metodelor fotografice, a designului in ultimele doua decenii au remodelat substantial posibilitatile traditionale ale acestui vechi gen de arta. Actualmente o importanta majora capata materia prima pe care se imprima opera grafica: hartia. Atelierele si workshopurile dedicate pregatirii diverselor tipuri de hartie pentru necesitatile graficii originale de sevalet sau de carte au devenit deja o traditie in mediul artistic chisinauian.